post

Maatschappelijke betrokkenheid Twentse ondernemers blijkt groot, sponsoractie regioteams levert indrukwekkend resultaat op

Aan het eind van afgelopen seizoen hebben we binnen de sponsorcommissie gekeken hoe we de sponsorinkomsten voor Apollo 8 nog meer kunnen laten groeien, want dat is helaas noodzakelijk willen we als volleybalvereniging blijven bestaan. Na een aantal handvatten gemaakt te hebben in de vorm van een op de regioteams afgestemde sponsorbrochure (met spelregels) en een ondersteunend motivatiegesprek, zijn de spe(e)l(st)ers van D2, D3, D4, H1 op pad gegaan om eens te kijken naar de mogelijkheden binnen hun eigen netwerken. Kennelijk hebben we dat goed gedaan, want zowel D2 als D3 kwamen vrij snel met een leuk aantal nieuwe sponsoren op de proppen, die hun respectievelijke team en daarmee ook Apollo 8 graag wilden ondersteunen. Ook D4 liet zich daarin niet onbetuigd. Deze teams hebben daarbij met name meer gekeken in hun eigen netwerk (familie, vrienden, werk), in feite meer Twentebreed. Daar kon ik als coördinator binnen de sponsorcommissie alleen maar blij van worden……dacht ik, maar dat sloeg, met een knipoog, wel vrij snel een beetje de andere kant op …….Daarover later meer.

Toen Heren 1 de presentatie een paar dagen later te zien kregen, hadden ze al gelijk een “aardige” achterstand, want de Tamtam werkte natuurlijk wel…… Wij gaan het beter doen dan D3 werd er al vrij snel geroepen!! “Ja, ja, dat zal wel.” waren mijn eerste gedachten, maar helaas (of gelukkig) kreeg ik ongelijk!

Lang verhaal kort: H1 heeft bijna alle mogelijke sponsorposities voor op hun wedstrijdkleding voor volgende seizoenen vol gekregen met sponsoren, naast de al bestaande sponsor Jasmin Garden. H1 heeft naar eigen zeggen drie keer een rondje door het centrum gelopen (dat moet je ruim zien) om met name Bornse Ondernemers op hun wedstrijdkleding te krijgen.

Het resultaat voor alle 4 teams zien we straks aan het begin van het nieuwe seizoen terug op hun wedstrijdkleding. Apollo 8 is er duidelijk blij mee. Als “ervaren” sponsorloper neem ik echter mijn pet diep af voor zowel D2, D3, D4, H1 en de sponsoren die dit mogelijk maken. Natuurlijk hebben de teams met enige regelmaat een “nee” te horen gekregen van potentiële sponsoren, die kennelijk de meerwaarde van maatschappelijke betrokkenheid niet of minder zien. Ze hebben zich echter niet uit het veld laten slaan. En waarom werd ik gedurende mijn voorjaarsvakantie steeds minder blij……. Ik zag de hoeveelheid werk die achter dit soort acties wegkomt steeds groter worden. Want daar komt, naast het vastleggen in diverse contracten, best nog wel het e.e.a. bij kijken, zoals ontwerpen, bestellen, website bijwerken, communiceren, plooien gladstrijken, enz. Gelukkig hebben we een heel aantal zeer gedreven vrijwilligers binnen Apollo 8 die ervoor zorgen dat het allemaal goed geregeld wordt. 

Dirk Huising
Sponsorcommissie Apollo 8

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.